Español para profesores en ejercicio.

Este curso está dirigido a maestros que trabajan con estudiantes provenientes de países de habla hispana,
y por lo tanto desean aprender o mejorar sus habilidades en español para mejorar su comunicación con los estudiantes,
así como para comprender mejor la cultura española.

En este curso se podrá:

• Desarrollar fluidez en el español oral y aumentar la confianza en el uso comunicativo del español y revisar o aclarar áreas gramaticales de acuerdo con las necesidades de los participantes del curso.

• Ampliar el rango léxico y mejorar la pronunciación a nivel de palabras y oraciones.

• Desarrollar habilidades de lectura, escritura, comprensión auditiva y expresión oral.

​• Dominar el lenguaje del aula y gestionar las actividades del aula en español.

• Explorar algunos de los siguientes temas según los participantes del curso: música, medios de comunicación, literatura contemporánea, moda, arte, derecho, política, educación, cine y más.

Al final del curso, los profesores o maestros obtendrán:

• Mejora en su uso y comprensión del español cotidiano.

• Ampliar su conocimiento de la cultura contemporánea en los países de habla hispana.

• Desarrollar vocabulario y lenguaje relacionado con sus campos de enseñanza.

Spanish for Teachers & Professors

This course is aimed at teachers who work with students coming from Spanish speaking countries,
and therefore wish to learn or improve their Spanish skills in order to enhance their communication with students,
as well as to gain a better understanding of the Spanish culture.

This course will include:

• Developing fluency in spoken Spanish and building confidence in using Spanish Learning and/or reviewing and clarifying grammatical areas according to course participants’ needs.

• Extending lexical range and improving pronunciation at the word and sentence level.

• Developing reading, writing, listening and speaking skills.

• Mastering classroom language and managing classroom activities in Spanish.

• Exploring some of the following topics depending on the course participants: music, media, contemporary literature, fashion, art, law, politics, education and film.

At the end of the course professors and/or teachers will have:
• Improved their use and understanding of everyday Spanish.

• Expanded their knowledge of contemporary culture in Spanish-speaking countries.

• Developed language vocabulary related to their fields of teaching